måndag 14 maj 2012

Vanilj

Vi var i Tanzania tidigare i våras och tillbringade större delen av tiden på paradisön Zanzibar. Ön kallas även "kryddön" eftersom de odlar massor av kryddor där. Jag köpte på mig ett lager med bland annat, saffran, svartpeppar, chilli, banan-te och vaniljstänger.
Jag har tidigare gjort eget vaniljsocker av vaniljstänger men nu när jag har så många stänger provade jag att göra vaniljessens, den ska stå och mogna i två månader innan den är färdig. Den kommer alltså att bli klar i början av juli, lagom tills jag ska börja baka inför min födelsedag :)



Paradisstrand på Zanzibar.

Safari!




Färgstarkt besök hos Masaier.






Ngorongoro kratern


Glada skolbarn!

Vardagslivet i en liten Afrikansk by


Solnedgång på PrisonIsland



Sunset Bungalows



Stonetown



Vår vän Eddie :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar