tisdag 4 september 2012

Nytt på Turistbyrån

Ännu en gång har jag fått förtroendet att skylta i Arboga Turistbyrås skyltfönster. 
Hösten i Arboga bjuder på många mysiga marknader bland annat Bonde på stan i slutet av september, gammeldags marknad med sopptema i mitten av oktober och i helgen som var bjöds det på Jädersbruksdagarna och den traditionella höstmarknaden i stan. 

Därför valde jag att använda marknad som huvudtema. I Arboga har vi jättemysiga marknadsstånd som används vid varje marknad så ett sånt fick bli grunden. Sen fyllde jag på med allt vad hösten har att erbjuda med hjälp från några av Arbogas fina butiker, Små goda ting, Lyktan, Kuriosaboden, Granngården, Håge´s konditori, Bellis Blommor förstås ;) och materiell från pappas skog i Skävi. Hittade fina flaskor, ett fynd från pappas vind, en av dem med en gammal öletikett från ett bryggeri i Arboga. Några vackra skolplancher fick även de vara med på ett hörn, lånade från musikskolan. 
Den fina gamla vågen fick jag syn på en dag när jag var hos Rolf på Karlssons blommor och hämtade fina begonior och cyklamen. Den stod dammig i ett hörn och bara väntade på mig. De använde den förr när de odlade och sålde grönsaker.














1 kommentar:

  1. If you'd like an alternative to randomly dating girls and trying to find out the right thing to say...

    If you'd prefer to have women chase YOU, instead of spending your nights prowling around in filthy pubs and restaurants...

    Then I encourage you to play this eye-opening video to learn a shocking secret that has the potential to get you your personal harem of beautiful women just 24 hours from now:

    FACEBOOK SEDUCTION SYSTEM...

    SvaraRadera